۰
جبران کوتاهی های دولت با حضور فعال خیران/

بخش مرکزی خاش در حوزه ورزش و مدرسه سازی خوش درخشید

با پای کار آمدن خیران و افراد دلسوز جامعه بخش مرکزی خاش در حوزه های ورزشی و مدرسه سازی خوش درخشید و عملکرد مناسبی برای آن ثبت شد.
بخش مرکزی خاش در حوزه ورزش و مدرسه سازی خوش درخشید
  به گزارش خبرنگارتفتان ما،در جاهایی که اعتبار دولتی لازم بود و دولت نتوانست به نفع مردم هزینه کند، حضور ارزشی خیران سبب جبران ضعف ها و کمبودهای دولت در مباحث آموزشی و توسعه فعالیتهای ورزشی شد.   تهیه و تامین لباس و امکانات ورزشی نفرات و تیم های ورزشی و هزینه های اعزام ورزشکاران که با پیگیری های خوب بخشدار مرکزی همراه بود، در بسیاری از جوانان و نخبگان ورزشی امید و نشاط هدیه کرد و بسیاری از استعدادهای نهفته ورزشی شکوفا شدند. به همت خیران بسیاری از مدارس غیراستاندارد و کپری در خاش جمع آوری و نشاط و امید به خانواده ها و دانش آموزان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته هدیه شد.

ایجاد مدرسه یک کلاسه در شریف آباد گرتوره دشت رباط،مدرسه یک کلاسه محمدنبی آباد دشت ریاط، مدرسه دو کلاسه دشت موزن، مدرسه یک کلاسه موتور فجر و یک کلاسه رکن آباد بخش مرکزی خاش از دستاوردهای ارزشمند خیران بود و نیز یک مدرسه دو کلاسه در دربگ این بخش امسال تکمیل می شود.
بهسازی درمحمد آباد با کمک بخشداری مرکزی خاش و قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه از دیگر اقدامات ارزشمند در بخش مرکزی خاش بود.   به گفته علیرضا خاشی از فرهنگیان با سابقه و عضو مجمع خیرین مدرسه ساز خاش اقدامات انجام شده در حوزه مدرسه سازی و تجهیز فضاهای آموزشی در این شهرستان و بویژه در بخش مرکزی خاش جهادی و بسیار قابل توجه بود.   وی بیان کرد: تلاش برای جبران کمبودها و رفع نقاط ضعف در حوزه آموزش و فضاهای آموزشی در مدت یکسال اخیر ستودنی است.   امام جمعه اهل سنت خاش هم با قدردانی از تلاشهای بخشدار مرکزی خاش در حوزه های مختلف گفت: از افتخارات اداره کل نوسازی استان روابط خوب و دیپلماسی فعال در معرفی محرومیتها به خیرین و هدایت آنان به استان و سپس تداوم این ارتباط با آنان بوده است.   مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: در کنار دولت و خیرین حقیقی نباید از نقش ارزشمند سپاه و بسیج و گروههای جهادی که دلسوزانه با شناسایی کمبودها، در مدرسه سازی نقش ارزنده ای داشتند گذر کرد و نمونه های آن در سنگان و روتک و ‌‌‌... سندی بر همت این عزیزان در رفع محرومیت بوده است.   مدیر آموزش و پرورش خاش هم با قدردانی از تلاشهای خیران، بخشدار مرکزی خاش و مجموعه سپاه و اداره کل نوسازی مدارس استان در موضوع ساخت و تجهیز مدارس گفت: کلنگ زنی اجرای مدرسه ۶ کلاسه اکبرآباد به همت نوسازی مدارس، کلنگ زنی ساخت مدرسه ۲۰ کلاسه نصرت آباد، مدرسه ۶ کلاسه میرزآباد، مدرسه ۶ کلاسه ناصری، دومین مدرسه اکبرآباد به همت خیر نیک اندیش خانم بنانی در بخش مرکزی خاش و یک مدرسه در حوزه نوک آباد نویددهنده انجام کارهای بزرگی برای منطقه بود.   قاسم کوچکزایی افزود: هم اینک نیز که در آستانه فصل بازگشایی مدارس قرار داریم افزون بر 200 کلاس درس کمبود داریم.
این مسئول بیان کرد: طی ماه جاری توسط یکی از بانکهای استان مدرسه ۳ کلاسه در نوکجوب کلنگ‌ می خورد.   بخشدار مرکزی و نائب رئیس مجمع خیران مدرسه ساز خاش هم گفت: ساخت یک مدرسه در مرز روتک و یک مدرسه در سنگان توسط بسیج و سپاه در کنار انجام کارهای بزرگ دولت و مشارکت ارزشمند خیران در حوزه این بخش تحول آفرین بوده و کارهای بزرگی برای برچیده شدن مدارس کپری و غیراستاندار در حوزه این بخش برداشته است.   مجتبی شجاعی بیان کرد: تعمیرات برخی مدارس کمک به تجهیز مدارس با کمک خیرین و پیگیریهای فرمانداری و بخشداری و اموزش و پرورش و معتمدین و شوراهای اسلامی اعم از وسایل هوشمند سازی مدارس، ساخت سرویس بهداشتی آبسردکن و غیره در مدت سه سال اخیر بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.   بخشدار مرکزی خاش با اشاره به پیگیریهای فرماندار، نماینده مردم خاش در مجلس، ادارات کل نوسازی و آموزش و پرورش و رایزنی های متعدد و مداوم مدیریت آموزش و پرورش خاش و همت جهادگران سپاه افزود: طی این سالها با عزم عمومی و تعامل توانسته ایم بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی بخش مرکزی را با شتاب خوبی کاهش دهیم اما این به معنای رفع کامل نیازها نیست و هنوز کمبودفضای آموزشی و مدارس فرسوده در مناطقی از کارواندر و پشتکوه و روتک و سنگان و کوه سفید احساس می شود که نیاز به توجه مشترک دولت و خیرین دارد که البته اقدامات خوبی در حال شکل گیری است.   وی ادامه داد: الحمدلله در توسعه فضاهای آموزشی بخش مرکزی پیشران بوده اما با توجه به وسعت منطقه و حجم نیازها و تعدد آبادی ها هنوز جای کار زیادی مانده است.   مجتبی شجاعی افزود: نیاز است همه با عزم‌ عمومی به میدان آیند و به عنوان بازوان نظام تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک‌ کرده و بستر توسعه عدالت آموزشی را که از سیاستهای اصلی دولت است فراهم آوریم.   بخشدار مرکزی خاش تاکید کرد: داروی شفابخش جامعه ما حرکت در مسیر توسعه آموزش و پرورش و یاری گروهی و دسته جمعی آموزش و پرورش در راستای اهداف جامعه ارمانی است.   وی افزود: مسیر تحول فرهنگی با تاکید بر آموزش و پرورش راهی سریع، با آرامش بیشتر، انسجام اجتماعی و هویت اسلامی و هویت ایرانی بیشتر و اتلاف منابع کمتر در جهت تحقق توسعه است.   شجاعی متذکر شد: اولویت در کنار توسعه زیرساختها باید جذب بازمانده از تحصیل که از تاکیدات مسئولان استان و شهرستان و نیز توجه به تحصیل بانوان و توسعه مدارس دخترانه در کنار مدارس پسرانه در روستاها باشد.   انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب: 441224
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *