۰
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي:

سفر ظريف به قطر سبب خشم و عصبانيت عربستان سعودي شده است/ قطر مي خواهد روابط خود را ايران مستحكم كند

نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي گفت: سفر ظريف به قطر سبب خشم و عصبانيت عربستان سعودي شده و قطر مي خواهد با ايران روابط استراتژيك ايجاد كند تا مسائلي را در آينده حل كند.
سفر ظريف به قطر سبب خشم و عصبانيت عربستان سعودي شده است/ قطر مي خواهد روابط خود را ايران مستحكم كند
علي كرد در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما با اشاره به سفر ظريف به قطر، اظهار كرد: به نظر مي رسد كه كشور قطر مي خواهد به مخالفت خود با ائتلاف جديد ضدتروريسم در منطقه ادامه دهد و اين پيام مهم را به عربستان سعودي و آمريكا برساند.
 
وي با بيان اينكه قطر مي خواهد مواضع خود را در منطقه نشان دهد، ادامه دهد: قبل از ظريف نيز حسين جابري انصاري معاون عربي آفريقايي وزارت امور خارجه نيز به منظور انتقال شفاهي پيام روحاني رئيس جمهور ايران در خصوص حمايت از دوحه به قطر سفر كرده بود.
 
كرد با بيان اينكه اين دو سفر دقيقا در زمان درگرفتن بحران خليج فارس بين قطر و عربستان انجام شده است، تصريح كرد: اين سفر پس از سخنان صريح وزارت خارجه قطر مبني بر اينكه اين كشور هم پيماناني دارد كه مي تواند در مقابل اقدامات نظامي عليه آن ايستادگي كند، انجام گرفت.
 
وي اذعان كرد: سفر وزير امور خارجه ايران به قطر سبب خشم و عصبانيت عربستان سعودي شده و قطر مي خواهد با بحران خليج فارس روابط خود را با ايران و تركيه محكم تر كند و به خصوص اينكه اين دو دولت نيز روابط بسيار شديد و متشنجي با امارت و عربستان دارند.
 
نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: به نظر مي رسد كه قطر در واكنش به عربستان كه خواستار ايجاد روابط استراتژيك با آمريكاست مي خواهد با ايران نيز روابط استراتژيك ايجاد كند تا مسائلي را در آينده حل كند.
 
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 441576
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *