۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

تجلی اتحاد و وحدت ملت ايران در زلزله کرمانشاه باعث دل گرمی آن عزیزان شد/ نوک پیکان دشمن هميشه به سمت تفکر "بسیجی" است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: تجلی اتحاد و وحدت ملت ايران در زلزله کرمانشاه باعث دل گرمی آن عزیزان شد و تاثیرات اتحاد ملی و انقلابی در کمک به زلزله زدگان مشاهده می شود.
 تجلی اتحاد و وحدت ملت ايران در زلزله کرمانشاه باعث دل گرمی آن عزیزان شد/ نوک پیکان دشمن هميشه به سمت تفکر "بسیجی" است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما ،  مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: تقوا به معناي بازداشتن و جلودارنده نفس از بدي ها و پليدي هاست و اسلام ميوه و ثمره تقوا است و لذا انسان ها و مومنان بايد با رعايت تقوا راه سعادت را در پيش گيرد و از پروردگار اطاعت كند.
 
وي بيان كرد: تقوا  بهترين توشه براي سفر آخرت و قيامت است و مومنان بايد هميشه براي رسيدن به تقواي الهي تلاش كنند و رستگاري را سرلوحه زندگاني خويش قرار دهند و در مقابل  بسياري از مشكلات و مصيبت هاي اين دنيا فاني و گذرا مقاومت و ايستادگي و بر پروردگار جهانيان توكل كنند.
 
مولوي شهنوازي به زلزله دلخراش کرمانشاه اشاره کرد و گفت: شهروندان خاشی باید همراه با سایر افراد جامعه به زلزله زدگان کمک کنند و از روی اخلاص به آن ها یاری برسانید.
 
وي  خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به هلال احمر و سایر ارگان ها و نهادهای حمایتی تحویل دهند تا باقیات و صالحیات برای آخرت آن ها باشند.
 
مولوي شهنوازي با اشاره به اتفاقات منطقه، گفت: مردم مظلوم و  بي دفاع یمن را از زمین و دریا و هوا محاصره کرده اند تا قتل عام شوند و متاسفانه سازمانهای بین المللی حقوق بشر در این خصوص سکوت کرده اند.
 
وي افزود: سعد حریری با حضور در عربستان استعفای خود را از این سمت اعلام کرد که این امر اوج ذلت یک ملت را نشان می دهد که باید گفت عربستان به شکست های مفتضحانه ای که در منطقه خورده است اين اقدام را انجام داد.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با اشاره به هفته بسيج، ادامه داد:  بسیج مانند خود انقلاب از الطاف و آیات الهی و یک پدیده بی‌سابقه است.
 
وي خاطرنشان كرد: بسیج و بسیجی مطابق نیازها و ضرورت‌های زمان حرکت می‌کند و در هر عرصه‌ای که نیاز باشد، به صحنه می‌آید و امام راحل ثمره طنین انداز شدن تفکر بسیجی بر کشور را  قطع شدن چشم طمع دشمنان و جهان خواران از کشور می‌دانستند.
 
مولوي شهنوزاي با اشاره به هفته وقف؛ بيان كرد: وقف یک سنت حسنه‌ای است که به اشکال مختلف در تاریخ بشر وجود داشته و دين مبين اسلام آن را با تأکیدات فراوان در مسیری روشن و هدف‌دار قرارداد.
 
وي با اشاره به رحلت نبي مكرم اسلام(ص)، گفت: آشنایی و بازخوانی روش و آداب زندگی و خلق‌وخوی پیامبر(ص) یکی از ضروریات عصر ماست.
 
مولوي شهنوازي ادامه داد: حضرت محمد (ص) والاترین الگوی کمالات انسانی عالی‌ترین نمونه تربیت و اخلاق اسلامی است.
 
وي اذعان كرد: در حوزه تجارت نیز حلال و حرام باید رعایت شود و این نباشد که بدون توجه به حلال و حرام، تجارت انجام شود، گران فروشی و احتکار حرام است و در معامله ها انصاف باید رعایت شود.
 
مولوي شهنوازي اظهار كرد: رعایت حرام و حلال در اجاره نیز باید مورد توجه باشد و رهن بدون اجاره اشکال دارد، اگر منزلی را رهن می کنید، اجاره هم باید پرداخت شود.
 
انتهای پیام/
 
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 442545
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *