۰
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان:

هم‌افزایی و هم‌صدایی راهکار رفع مشکلات سیستان و بلوچستان است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سه شاخصه امید، اعتماد و رضایتمندی در این استان رو به رشد است، گفت: هم افزایی و هم صدایی راهکار حل مشکلات و مهمترین مسیر توسعه است.
هم‌افزایی و هم‌صدایی راهکار رفع مشکلات سیستان و بلوچستان است
به گزارش پایگاه خبری تفتان ما و به نقل از اوشیدا، رضا شریفی در نشست «جهاد تبیین» که با حضور تعدادی از اهالی رسانه و همچنین مطالبه‌گران حوزه سیستان در محل فرمانداری شهرستان زابل برگزار شد، بیان کرد: در یک سال گذشته از گردنه‌های سختی در سیستان و بلوچستان گذر کردیم، این استانِ اولویت‌ها است و در آن با سلسله اولویت‌هایی روبرو هستیم که باید آنها را رده‌بندی و پیگیری کنیم.
 
وی افزود: برای برون‌رفت از مشکلات و راهکار آن باید هم صدا، هم‌افزا و هماهنگ باشیم تا توسعه محقق شود، باید شنوندگان خوبی باشیم دردها را بشناسیم و در میدان برای تدبیر آن با کمک مسئولان و مردم گام برداریم.
 
معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: این استان در نگاه مدیران عالی و تصمیم‌گیر کشور به یک اولویت تبدیل شده به‌ویژه بعد از دیدار مردم با رهبر معظم انقلاب این موضوع تشدید و عزم جزمی ایجاد شد تا عقب‌ماندگی‌های بر زمین‌مانده ساماندهی و پروژه‌های جدید شروع شود.
 
وی اظهار داشت: موضوع توسعه سیستان و بلوچستان با شدت و شتاب بی‌نظیر در حوزه‌های زیربنایی، معیشتی، معادن، سواحل مکران، آب، گاز، راه‌آهن و زیرساختی در دست اجرا است.
 
شریفی تأکید کرد: نظام حل مشکلات سیستان و بلوچستان احصا شده باید کمک کنیم تا این موضوع را ساماندهی و به نتیجه برسانیم، نباید فرصت کشی و وقت سوزی کنیم باید اولویت‌بندی انجام شود تا کار به‌درستی پیش برود.
 
وی افزود: پروژه‌های که با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو هستند در اولویت کار قرار دارند تا هرچه سریع‌تر به نتیجه برسند.
 
معاون سیاسی‌اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: سه شاخصه امید، اعتماد و رضایتمندی در این استان روبه‌رشد است و این نشان از انجام کار تیمی دارد که بخش اعظم آن را مرهون نخبگان اجتماعی هستیم.
 
وی تصریح کرد: حال سیستان و بلوچستان در حوزه اجتماعی روبه‌بهبود است، آشوب‌های چند ماه گذشته در زاهدان را فراموش نکرده‌ایم و قدردان بزرگان، ریش‌سفیدان و علما هستیم که در این حوزه کمک کردند تا التهابات استان کاهش یابد و موضوع ۲ قطبی قومی و مذهبی در استان تشدید نشود.
 
شریفی گفت: مسئله مهاجرت موضوع استراتژیک و راهبردی و پدیده دغدغه‌آفرین برای تمام حاکمیت‌ها و دولت‌ها است، بخشی از علل مهاجرت آب و شاخص‌های رفاه و امید به زندگی بوده و آنچه مسلم و دغدغه ما هست اینکه بنا داریم با ارتقای شاخص‌های زیرساختی خصوصاً در رأس آنها آب و کمک‌های دیگر توسعه‌ای به زیرساخت توسعه شمال سیستان و بلوچستان در بحث مرز، تجارت مرزی، مناطق آزاد و موضوع راه‌آهن کمک کنیم تا فرایند مهاجرت معکوس شود هرچند اکنون وضعیت مهاجرت متوقف شده است.
 
پیگیر موضوع حقابه هیرمند هستیم
وی ادامه داد: موضوع انتقال آب از دریای عمان به شمال سیستان و بلوچستان، انتقال آب از تهلاب، حفر چاهک‌ها، واردشدن بیش از ۱۰۰ حلقه چاه برای رفع تنش آبی به مدار و افتتاح آب‌شیرین‌کن از جمله اقداماتی است که برخی از آنها در سفر ریاست‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
 
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیگیر موضوع حقابه هیرمند نیز هستیم و راه‌های جایگزین نیز هم‌زمان در دستور کار قرار دارد، تمام همت ما برای تأمین آب پایدار مردم در شمال استان است.
 
وی بیان کرد: فرمانداران و مدیران کل باید مجموعه مطالبه‌گران و فعالان اجتماعی را محرم بدانند، البته نحوه مطالبه‌گری منصفانه باشد.
 
شریفی با بیان اینکه موظف به جبران عقب‌ماندگی‌ها هستیم و مصداق بارز جهاد تبیین خدمت در میدان است، افزود: برای خشکسالی برنامه‌هایی در دستور کار متناسب با نیاز سیستان و بلوچستان قرار دارد، عقب‌ماندگی‌هایی داریم؛ اما به سمت هدف در حال حرکت هستیم.
 
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در تمامی حوزه‌ها حتی فرهنگی رو به بهبودی و توسعه است، اظهار کرد: یکی از دلایل عقب‌ماندگی استان علاوه بر تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اجرای مصوبات دهه ۸۰ که به تنبلی و بی‌توجهی دولت‌های مختلف و مسئولان برمی‌گردد، موضوع ظهور و بروز گروهک‌های تروریستی و درگیری مسائل ناامنی از سال ۸۲ به بعد است که امنیت و وحدت ملی در آن برهه آسیب دید، حس ناامنی در آن مقطع جدی شد که اینها از علل عقب‌ماندگی‌های به شمار می‌روند.
 

انتهای خبر/
جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 453551
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *