۰
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستانی خاش:

حجاب خانواده را از منجلاب فروپاشی نجات می‌دهد

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستانی خاش: گفت: حجاب خانواده را از منجلاب فروپاشی و دلسردی نجات می‌دهد و روابط را تحکیم می‌بخشد.
حجاب خانواده را از منجلاب فروپاشی نجات می‌دهد
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شیبک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تفتان ما، بیان کرد: روش همیشگی غرب برای به سلطه درآوردن و به استعمار گرفتن کشورها بدبین کردن آنها به داشته‌های عقیدتی و فرهنگی بوده است و این هجمه در کشورهای اسلامی بر روی حجاب بیشتر است چرا که حجاب به‌موجب حفظ عفت و حیا عنصر حفاظتی زن مرد در مقابل نفسانیات است وبا حذف این گونه عقاید به سلطه نرم بر کشورها می‌پردازند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستانی خاش: عنوان کرد: حضرت علی درباره پوشش می‌فرمایند پوشش باید ساتر باشد وکسی که لباسش نازک است دینش نیز نازک است این روایت به روابط تنگاتنگ پوشش دین اشاره دارد خداوند لباسی که انسان را انگشت‌نما کند دوست ندارد از نظر اجتماعی نیز حجاب موجب حفاظت از حیا و عفت زن و مرد می‌شود و حضور امن زن مسلمان در اجتماع را فراهم می‌کند.

وی افزود: علما و روحانیون و اندیشمندان به ارائه طرح دربارهٔ حجاب بپردازند و مقاله و کتاب دربارهٔ حجاب منتشر کنند سخنرانان مسئله حجاب را برای مردم باز کنند و به گفتگو بپردازند باید نهضتی شکل بگیرد و این موضوعات برای مردم تبیین شوند رسانه ملی ظرفیت مهمی برای فرهنگ‌سازی دربارهٔ حجاب است و از طریق آن و استفاده اصولی از آن می‌توان مردم را آگاه کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: حجاب به‌عنوان یک وسیله دفاعی برای حفاظت از خانواده در مقابل ناپاکی و آسیب‌ها مفهوم پیدا می‌کند و در تأمین سلامت خانواده نقش مؤثری دارد چرا که خانواده را از منجلاب فروپاشی و دلسردی نجات می‌دهد و رعایت آن در اجتماع به تحکیم روابط خانوادگی و پایدار ماندن مقام خانواده در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیبک تصریح کرد: در بحث حجاب فرهنگ‌سازی در کنار استفاده از ظرفیت‌های ملی و دولتی و مهم‌تر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر برای دعوت به حجاب از حرکت‌های خودجوش مردمی برای حفظ ارزش‌ها و ایجاد فرهنگ ستودنی است وظیفه حکومت اسلامی اجرای قوانین دینی است که باید در نظر داشته باشیم حاکمیت وظیفه اجرای قوانین اسلام را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین مضرات بی‌حجابی و بیان‌کردن چگونگی حفاظت حجاب و عفت از زن در اجتماع یکی از بهترین روش‌ها برای ترغیب بانوان برای حفظ حجاب است حفظ و رعایت حجاب در خانواده باعث ترغیب دیگر اعضای خانواده و بخصوص کودکان به حفظ و رعایت حجاب می‌شود تبیین محدودیت نبودن حجاب و دلایل استفاده از حجاب برای جامعه به ترغیب حفظ حجاب می‌انجامد.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 453866
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *