۰
گزارش تفتان ما از كنكورهاي كه ترس را از دانش اموزان دور مي كنند؛

كنكورهاي شبيه سازي شده؛ راهي به سوي موفقيت نهايي در غول كنكور سراسري/ توكل به خدا بهترين اميد در دوران كنكور است

كنكورهاي شبيه سازي شده؛ راهي به سوي موفقيت نهايي در غول كنكور سراسري است و مي تواند ترس را از دانش اموزان دور كنند و آنها را با فضاي واقعي كنكور آشنا سازد.
كنكورهاي شبيه سازي شده؛ راهي به سوي موفقيت نهايي در غول كنكور سراسري/ توكل به خدا بهترين اميد در دوران كنكور است
به گزارش تفتان ما، كنكور شبيه سازي شده يا آزمايشي در شهرستان خاش برگزار شد و  این آزمون که برای اولین بار است که در سطح شهرستان برگزار می شود، واکنش های های گوناگونی در بین والدین و دانش آموزان داشت.
یکی از والدین  دانش آموزان در گفت و گو با خبرنگار ما این آزمون را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این آزمون ها باعث می شود فرزندان ما برای کنکور ترسی از آزمون نداشته باشند.
یکی دیگر از والدین دانش آموزان نيز گفت: با وصف اینکه استرس زیادی به بچه ام وارد شده ولی فکر می کنم برای آینده اش خوب است.
 دانش آموزان موقع ورود به جلسه حال و هوای جالبی داشتند، برخی استرس، برخی با آمادگی و اندک عده ای هم بی خیال، یک از این دانش آموزان با بیان اینکه اینکه سالها  برای تصمیم گیری در خصوص آینده فرصت هست، با اعتماد به نفس  به خبرنگار ما گفت: برای من مهم نیست من پدرم فنی است می روم و پیش پدرم کار یاد می گیرم و حرفه او را ادامه می دهم.

 تعدادی از دانش آموزان زرنگ هم واقعا" آزمون را جدی گرفته بودند و انگار در سر جلسه کنکور واقعی حضور داشتند،  یکی از دانش آموزان موقع بیرون آمدن از جلسه آزمون در حالیکه ناراحت بود پیش پدرش رفت و گفت: پدر جان وقت کم آوردم و سوالات ریاضی را جواب ندادم.
 یک دانش آموز دیگر هم دقیق و محاسبه گر گفت: 10 دقیق دیر سر جلسه رفتیم و 15 دقیقه هم زودتر پایان وقت را اعلام کردند.
* 500 دانش آموز در كنكور شبيه سازي شده خاش شركت كردند
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز در حاشيه برگزاري كنكورهاي شبيه سازي شده در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: باتوجه به برنامه ريزي ها و جلساتي كه در 2 ماه اخير شكل گرفته، برگزاري كنكورهاي شبيه سازي در شهرستان خاش برگزار مي شود.
مهين شيرزايي با بيان اينكه هدف از برگزاري اين كنكورهاي آزمايشي آمادگي جهت كنكور سراسري است، افزود: در اين كنكورها تعداد 500 نفر از دانش آموزان كنكوري شركت خواهند كرد.
شيرزايي تصريح كرد: آشنا شدن دانش آموزان کنکوری با حال و هوای کنکور سراسری و کاهش استرس دانش آموزان و هچنین آمادگی هر چه بشتر جهت شرکت در کنکور سراسری از ديگر اهداف برگزاري اين آزمون ها است.
وي خاطرنشان كرد: در این کنکور تلاش شد تا دقیقاً تمامی موارد طبق کنکور سراسری انجام شود تا ترس و واهمه ای که اکثر دانش آموزان از کنکور دارند برطرف شود که این امر به دانش آموزان جهت شرکت بدون استرس در کنکور و در نتیجه کسب رتبه بهتر و قبولی در رشته های بهتر را برای دانش آموزان در پی خواهد داشت.

وي افزود: در پايان اين آزمون كارنامه عملكردي  دانش آموزي و آموزشگاهي صادر و در جلسات شوراي دبيران تجزيه و تحليل مي شود و از دانش آموزان برتر و دبيران برتر تقدير خواهد شد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خاش با بيان اينكه اين آزمونها براي سه رشته رياضي، تجربي و علوم انساني برگزار خواهد شد؛ اظهار كرد: اين آزمونها در دو سالن امتحانات دبيرستان پسرانه و دخترانه كليد خورده است و تا زمان برگزاري كنكور سراسري 2 آزمون ديگر در بهمن و اسفند برگزار خواهد شد.
انتهاي پيام/
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 426389
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *