۰
يادداشت/ به قلم علیرضا هاشمی فر؛

عيد سعيد قربان شاهكار حضرت ابراهيم خليل(ع) در ذبح و قرباني نفس/ عید قربان روز رسیدگی و كمك به مستضعفان است

عيد سعيد قربان شاهكار حضرت ابراهيم خليل(ع) در ذبح و قرباني نفس و روز جدایی از دنیا و پیوستن به پروردگار است عید قربانی کردن تمایلات نفسانی و جلب رضایت پروردگار و نیز کسب بهشت است.
عيد سعيد قربان شاهكار حضرت ابراهيم خليل(ع) در ذبح و قرباني نفس/ عید قربان روز رسیدگی و كمك به مستضعفان است
به گزارش تفتان ما، عید قربان تداعی یک خاطره نیست بلکه بزرگداشت یک اندیشه است. اندیشه ای که اعتبارش مقام رضای بی چون و چرای ابراهیمی است، عید بزرگ قربان تعلیق بین شک و باور نیست صراحت یک ایمان مطلق است.
 
عیدبزرگ قربان عید همگرایی و دوستی و نیز از بین بردن کینه ها و ناراحتی هاست و همسویی برای همه ی مسلمانان جهان است و حج گردهمایی عظیمیست که اتحاد مسلمانان را به نمایش گذاشته و همچنین فرصت را غنیمت بایدشمرد و دست نیازمندان و مستضعفان را در این عیدفرخنده باید گرفت و غرور و تکبر را برای همیشه از بین ببریم.
 
این عید یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است که خداوند تبارک و تعالی به واسطه ی ان حضرت ابراهیم(ع) را مورد آزمایش قرار داد اما باید توجه داشت همه بندگان در واقع به گونه ای این امتحان و آزمون الهی را دارند.
 
عید سعید قربان روز جدایی از دنیا و پیوستن به پروردگار است عید قربانی کردن تمایلات نفسانی و جلب رضایت پروردگار و نیز کسب بهشت است.
 
قربان روز شکرگزاری معبود است به خاطر بزرگانی همچون ابراهیم(ع)، اسماعیل، سالارشهیدان، خدیجه کبری، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است.
 
از حکمت ها و رازهای قربانی کردن، فدا کردن اموال و انفاق آنان در مسیر پروردگار است . قرآن کریم در این مورد می فرماید: از گوشت های که قربانی کرده اید هم خودتان بخورید و هم به قانع و معتر بدهید ، قانع در واقع فقیری است که به آنچه می گیرد قانع است و همچنین بهتر فقیری است که علاوه بر درخواست کمک اعتراض هم می کند این نشان دهنده بینش بزرگ اسلام است که در قسمت کردن گوشت و اطعام پایبند تملق یا دعا و تواضع و فروتنی فقیر نباشید او را از گرسنگی بیرون بیاورید و سیر کنید حتی اگر با شنیدن زخم زبان های فراوان باشد.
 
ذبح حیوان در روز عید قربان با هدف کشتن نفس اماره است و مرد خداشناس با شمشیر برنده ایمان و عقل حیوان ف نفسی که دائم وی را به کارهای ناسزا هدایت می کند مقتول بسازد و خانه دل را از نفس اماره پاک کند و آن را در راه حق و در پیشگاه معبود عالمیان قربانی و حج اکبر نماید.
 
حیوان قربانی کردن اشاره ایست، اشاره محوری و گذرا به رد آنچه رنگ تعلق دارد، هرچیزی که دلبستگی آن تو را از شنیدن و دیدن حقایق باز می دارد و دلت را می لرزاند و قدم هایت را در رفتن سست و بی اراده می کند، نبودن و نداشتن پریشانت می کند، هر چیزی که تو را اسیرت می کند و جاذبه اش به وضوح آینه های دلت را در صراحت آیات تسلیم رنگ شک و تردید می زند همانا آن اسماعیل درونت است باید آن را  قربانی کنی و این است معنای قربانی کردن …
 
و چه درد است که در قتلگه عشق و جنون/ عید قربان شــد و او را غم قربانی نیســت.
 
ای عزیزان به شما هدیه زیزدان آمد        عید فرخنده ی نورانی قربان آمد
 حاجیان سعی شما شد به حقیقت مقبول     رحمت واسعه ی حضرت سبحان آمد
————————————-
نویسنده: علیرضا هاشمی فر (مديرمسئول)
————————————-
جمعه ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب: 434733
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *