۰
امام جمعه شهرستان خاش:

فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر ابزاري قدرتمند جهت محفاظت از جامعه است/ ضرورت توجه به حجاب در كشور

امام جمعه شهرستان خاش گفت: فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر ابزاري قدرتمند جهت محفاظت از جامعه است و ايستادگي در برابر ابرقدرتهاي شرق و غرب با فريضه امر به معروف و نهي از منكر محقق خواهد شد.
فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر ابزاري قدرتمند جهت محفاظت از جامعه است/ ضرورت توجه به حجاب در كشور
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در همايش امر به معروف و نهي از منكر، اظهار كرد: فرد مومن و نمازگزار انسان را از منكر نهي ميكند اما منافق انسان را به منكر تشويق ميكند و در عصركنوني دشمن بنيان و اساس خانواده را مورد هجوم و حمله قرار داده و در حال سست كردن پايه هاي زندگي است و با آوردن ماهواره در منازل به دنبال تخريب خانواده ها است و اين يكي از بزرگترين منكرات جامعه كنوني است.
 
وي با بيان اينكه بايد فرهنگ امر به معروف و نهي از منكر در جامعه نهادينه شود، تصريح كرد: ابتدا بايد منكرات و معروف ها را شناسايي كنيم تا وقتي كه تذكري داده مي شود مفسده اي در پي نداشته باشد.
 
حجت الاسلام ميري خاطرنشان كرد: فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر به سه قسمت تقسيم ميشود كه اين سه قسمت عبارتند از: قلبي، يدي و لساني؛ كه قلبي يعني مسلمان بايد از گناه عزيزانش ناراحت و اندوهگين شود و يدي يعني قوه قضاييه بايد آن را اجرا كند و وظيفه و رسالت ما در جامعه تذكر لساني است.
 
وي با بيان اينكه فلسفه فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر فقط محبت است، گفت: پروردگار در آيه 71 سوره توبه به مسئله مهم ولايت اشاره مي كند و شهيد علامه مطهري در خصوص اين آيه مهم  مي گويد:« این ولایت سرپرستی نیست و معنای دوستی است».
 

 
حجت الاسلام ميري با بيان اينكه بايد در عصر كنوني يزيد زمان را به خوبي بشناسيم، تصريح كرد: هدف از قيام امام حسين(ع9 در حقيقت زنده نگه داشتن فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر بود و در جامعه كنوني استكبار جهان نماد تمام عيار يزيد زمان است.
 
* نهضت و قيام اباعبدالله الحسين(ع) جهت احياء و زنده نگه داشتن غيرت ديني و اسلامي بود
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش نيز اظهار كرد: نهضت و قيام اباعبدالله الحسين(ع) جهت احياء و زنده نگه داشتن غيرت ديني و اسلامي بود كه همه مسائل را در برمي گرفت و خدامحوري را در همه اصول زندگي متذكر و يادآور مي شد و اين مسئله مهم امر به معروف و نهي از منكر است كه متاسفانه در جامعه ما در حال كمرنگ شدن است.
 
سرهنگ حسن فضلي با بيان اينكه مسئله مهم اقتصاد مقاومتي نيز يك امر به معروف و نهي از منكر است، تصريح كرد: اين مسئله مهم بايد به گفتمان تبديل شود بايد اقتصادمقاومتي از روي كاغذ به صورت عملي انجام شود و متناسب با تخصصها و فعاليت ها كارسازي كنيم.
 
وي خاطرنشان كرد: همگان بايد با مقابله با ظالم از قيام امام حسين(ع) درس بگيريم و براي احياء و زنده نگه داشتن فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تلاش و در اين خصوص احساس مسئوليت كنيم تا اين فريضه مهم در جامعه نهادينه شود.
 
سرهنگ فضلي با بيان اينكه نبايد به فريضه مهم امر به معروف و نهي از منكر به صورت يك موضوع جنبي نگاه شود، گفت:  مردم در خصوص فريضه امر معروف و نهي از منكر آگاهي دارند اما متاسفانه علم و باور ندارند.
 

 
وي اظهار كرد: فريضه امر به معروف و نهي از منكر از واجبات جامعه امروز است و تمامي مسائل حول اين دو فريضه شكل ميگيرد و بايد اقدامي عملي در اين خصوص در جامعه انجام شود.
 
گفتني است؛ مشابه اين نشست در فني و حرفه اي برادارن و سالن اجتماعات كتابخانه هاي عمومي شهرستان توسط دانشگاه پيام نور برگزار شد.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب: 435019
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *