۰

کوبیدن شورای نگهبان، حرکتی ضد ولایت فقیه/ از بین بردن نفرت از استکبار در مردم نفوذ دشمن در جامعه است

حجت الاسلام خاتمی گفت: نهاد های قانونی در ایران اسلامی توسط رهبر انقلاب مشخص شده اند و در حال حاضر کوبیدن شورای نگهبان که یک نهاد قانونی است، حرکتی ضد ولایت فقیه محسوب می شود.
کوبیدن شورای نگهبان، حرکتی ضد ولایت فقیه/ از بین بردن نفرت از استکبار در مردم نفوذ دشمن در جامعه است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سفیرتیران، امام جمعه موقت تهران در مراسم یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان با اشاره به فعالیت های روحانیون در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: دو واژه شهادت و روحانیت در فرهنگ انقلاب اسلامی نماد عظمت، بصیرت و رشد دینی در جامعه است و همین فرهنگ شهادت فرهنگ کلیدی انقلاب ما بشمار می رود.
حجت الاسلام خاتمی، ماندگاری ۳۷ ساله انقلاب اسلامی را مرهون فرهنگ شهادت در جامعه دانست و گفت: فرهنگ شهادت کوثر تمام نشدنی است که تا در کشور باشد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و در صورت کارشکنی صهیونیست ها قلب تلاویو و حیفا را هدف قرار خواهد داد.
وی اتخاذ تحریم های جدید توسط اوباما پس از برجام را ادامه دشمنی آمریکا عنوان کرد و افزود: مشکل کشورهای غربی با نظام دینی و اسلامی ما است ولی باید بدانند که به برکت انقلاب اسلامی و فرهنگ شهادت این نظام دینی ماندگار است و تحریم ها هم کاری از پیش نمی برند.
نایب رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: برگزاری مراسم های یادواره شهدا در شهر های مختلف به منظور بیعت با فرهنگ شهادت است و نشان از این دارد که ما هیچ گاه دست از این فرهنگ برنخواهیم داشت.
حجت الاسلام خاتمی با اشاره به نقش آفرینی روحانیون در سه سنگر مهم، خاطرنشان کرد: روحانیون با فعالیت در حوره فرهنگ دینی نشان دادند که اسلام با پشتوانه فقه برای آباد کردن دنیا هم برنامه دارد و فقط به فکر آخرت نیست.
امام جمعه موقت تهران لیبرال دموکراسی غرب و شرق را برنامه ای برای اداره دنیا دانست و گفت: لیبرال دموکراسی غرب به دلیل کشتار و جنایت های متعدد در یمن و بحرین و تشکلیل گروهک های تکفیری در حال نابودی است و لیبرال دموکراسی شرق هم زوال یافته است ولی در این میان برنامه مردم سالاری دینی با بنیانگذاری امام خمینی (ره) ماندگار شده است.
وی افزود: مشکلات زیادی از جمله تورم، رکود و تحریم در سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی ایران بوده است که در هر کشوری وجود دارد ولی مهم مسیر صحیح این انقلاب و جلوداری یک فقیه مجتهد مطلق است.
حجت الاسلام خاتمی حضور در عرصه های سیاسی را نقش دوم روحانیت در ایران اسلامی دانست و یادآور شد: در دوره حکومت ۳۰ ساله رضا خان آیت الله مدرس با جرات تمام مقابل وی ایستاد و امام خمینی (ره) هم با وجود ناتوانی های کمونیست ها، لیبرال ها و منافقین در مقابل شاه، سیل خروشانی را به راه انداخت و دیکتاتوری را نابود کرد.
نایب رئیس مجلس خبرگان با اشاره به نقش اجتماعی روحانیت به عنوان نقش سوم در کشور، تصریح کرد: علما و روحانیون در نهایت ساده زیستی و تقوا در پی حل مشکلات مردم و حفظ آبروی آنها هستند و مساحد زیادی را آباد کرده اند.
وی با بیان پنج توقع شهدا از مردم در فضای کنونی، خاطر نشان کرد: دشمنان در حال حاضر در پی تضعیف ایمان در جامعه و سست کردن مبانی دینین هستندو اولین توقع شهدا از مردم دین مداری و تلاش در جهت حفظ سبک زندگی اسلامی و جلوه های دین های دین از جمله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر، است.
حجت الاسلام خاتمی بصیرت را دومین توقع شهدا عنوان کرد و گفت: مردم ایران اسلامی در هر مقطعی باید  با بصیرت خود متوجه حیله ها و نقشه های دشمن شوند و برنامه نفوذ مهم ترین نقشه ای است که در شرایط کنونی کشور را تهدید می کند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاکیدات زیاد رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن، اظهار کرد: نفوذ آمریکا در ایران اسلامی این است که فکرها را عوض کرده و به سمت خود معطوف کند تا مردم امضای برجام توسط آنها را لطف و اظهار دوستی بدانند.
وی نفوذ را از بین بردن نفرت از استکبار در جامعه دانست و گفت: آمریکا پس از به نتیجه رسیدن در توافقات هسته ای ایرادی دیگر در زمینه های مختلف از جمله موشک های دوربرد و مسئله حقوق بشر وارد خواهد کرد و هر لحظه به دنبال براندازی نظام اسلامی ایران است پس اعتماد کردن به این دشمن همیشگی کاری اشتباه است.
حجت الاسلام خاتمی ولایتمداری در هر مقطع را توقع دیگر شهدا از مردم بیان کرد و ادامه داد: نهاد های قانونی در ایران اسلامی توسط رهبر انقلاب مشخص شده اند و در حال حاظر کوبیدن شورای نگهبان که یک نهاد قانونی است، حرکتی ضد ولایت فقیه محسوب می شود.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به در پیش داشتن راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات هفتم اسفند، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب و حفظ وحدت خواسته دیگر شهدا است و پاسداران خودن شهدا با یاری خداوند و حضور در این دو عرصه مهم در پیش رو به نظام اسلامی عزت خواهند بخشید.
وی فعالیت حوزه های علمیه در شهرستان تیران و کرون را قابل تقدیر دانست و گفت: وجود حوزه علمیه در هر شهری باعث بیمه شدن دین در آنجا خواهد شد و شهر شما هم که این چنین به دین بها می دهد افق روشنی خواهد داشت.
انتهای پیام/
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۲
کد مطلب: 425720
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *