۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

شهید حججی در راه امام حسین (ع) حركت كرد/ عاشورا نماد ایستادگی و مقاومت در برابر ابرقدرت‌های ظالم است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: شهید حججی در راه امام حسین (ع) حركت كرد و اين شهيد والامقام براي ايران اسلامي افتخار و عزت به همراه آورد.
شهید حججی در راه امام حسین (ع) حركت كرد/ عاشورا نماد ایستادگی و مقاومت در برابر ابرقدرت‌های ظالم است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش، با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: پروردگار متعال در قرآن كريم در خصوص تقوا و رستگاري مي فرمايد: "به درستي كه پروردگار با افرادي است كه پرهيزگارند".
 
وي با تاكيد بر دوري جستن از نافرماني هاي پروردگار، تصريح كرد: تقواي الهي و نيكوكاري اساس و پايه همه ي كارهاي دنيا است و در صورتي كه اين دو مهم در زندگي انسان مورد توجه قرارگيرد و الگو و سرمشق باشد تمامي مشكلات انسان حل خواهد شد.
 
حجت الاسلام دهقان با تسليت ايام محرم، گفت:  قیام و نام سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) روزبه‌روز گسترش و ترويج پیدا می‌کند و جهانی‌تر می‌شود.
 
وي بيان كرد:  سرور و سالار شهيدان حضرت امام حسين(ع) در ميان مردم مسلمان و غیرمسلمان مورد احترام است و  دلیل احترام به اين امام بزرگوار این است که این امری الهی بوده و انسان‌های خاص و خالصی بودند که تمام وجودشان خدا بود.
 
امام جمعه شهرستان خاش با باين اينكه امام حسین (ع) و یارانش ایستادگی و مقاومت کردند و این قیام و نهضت را به پا کردند، ادامه داد: تکرار واقعه عاشورا یکی از عوامل مانایی عاشوراست.
 
وی با اشاره به فرارسیدن روز آتش نشان، بیان کرد: آتش‌نشانان در مقام ضرورت و موارد حساس از جان خود گذشته  وفداكاري مي كنند و تا مقام شهادت برای حفاظت از جان و مال مردم پیش می‌روند و نمونه جانفشانی آتش‌نشانان را می‌توان حادثه پلاسکو عنوان کرد که شهدای زیادی داده شد.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به هفته روز سالمند؛ گفت: ارزش‌دهی به سالمندان وجود دارد و باید این هفته تلنگری برای همگان باشد چرا كه پیری شامل همه خواهد شده و باید قدر سالمندان خود را بدانیم و والدين برای فرزندان خود زحمت کشیده و حال وظیفه فرزندان است که با جان و دل از آنها مراقبت شود.
 
وي با اشاره به هفته نيروي انتظامي، اذعان كرد: همواره لازم است در تمامي موارد با نیروی انتظامی همکاری شود چرا كه امنیت جامعه امروز مدیون همین نیروهای خالص است که شبانه‌روزی برای ایجاد امنیت تلاش می‌کنند.
 
حجت الاسلام دهقان با اشاره به تشییع پیکر باشکوه شهید حججی و جمعيت بسيار زياد در اين مراسم، اظهار كرد:  شهید حججی راه سرور و سالار شهيدان امام حسین(ع) را رفت چرا كه روح حسینی در ایران زنده است، دشمنان خیال می‌کنند با کشتن فرزندان اين مرز و بوم می‌توانند روح حسینی را با فضای مجازی از بین ببرند اما این روحیه حسین(ع) است.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 441523
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *