۰

برجام گره از زلف اقتصاد باز نکرد/ نظارت مجلس نهم ضعیف بود

دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برجام تمام شده اما مشکلات اقتصادی مردم هنوز به قوت خود باقی است، مجلس آینده باید برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم دغدغه‌مند باشد
برجام گره از زلف اقتصاد باز نکرد/ نظارت مجلس نهم ضعیف بود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، غلامحمد طاهری در زاهدان اظهار کرد: فضای تبلیغاتی در سیستان و بلوچستان نسبتا خوب است هر چه جلوتر می‎رویم شاهد شور و هیجان بیشتری هستیم اما آنچه در فضای تبلیغات کاندیداها مهم است، تخریب نکردن یکدیگر است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: کاندیداها و طرفدارانشان باید دقت کنند که فضای رقابت سالم بماند و یک سری شخصیت‎های مطرح و بزرگ را غیرمنصفانه و به دروغ تخریب نکنند.
کاندیداها در عین رفاقت، رقابت کنند
این مسئول ادامه داد: این انتخابات هفتم اسفند تمام می‎شود و نباید بعد از انتخابات شرمنده همدیگر باشیم باید در عین رقابت رفاقت را هم مدنظر داشته باشیم.
وی از کاندیداها خواست: وعده‌های بیجا و غیرقانونی به مردم ندهند و اختیاراتی که قانون بر عهده مجلس گذاشته را برای مردم تبیین کنند.
طاهری با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان اصولگرایان لیست واحد دارند، یادآور شد: برای تمام شهرها کاندیداهای مورد حمایت و مورد نظر خودمان را بررسی و با آنها صحبت شده البته بجز یکی دو شهرستان که هنوز قطعی نکردیم مابقی شهرستان‌ها اصولگرایان مشخص شده‌اند.
انصراف فاطمه زیرکی به نفع جریان اصولگرایی
دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از روز آغاز تبلیغات کاندیداها، فاطمه زیرکی از لیست اصولگرایان به نفع جریان اصولگرایی و کاندیدای مورد حمایت اصولگرایان انصراف داده است، تاکید کرد: فاطمه زیرکی از کاندیداهای حزب موتلفه اسلامی بود که به نفع جریان اصولگرا انصراف داد.
این مسئول با اشاره به تخلفاتی که در فضاهای مجازی توسط طرفداران کاندیداها مشاهده می‌شود، گفت: در میان اصولگرایان هنوز تخلف انتخاباتی مشاهده و گزارش نشده و مراقب هستیم تبلیغات اصولگرایان در تمام حوزه‎های انتخابیه در چهار چوب قوانین باشد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: بعضا در تبلیغات دیده می‎شود بدون اینکه کاندیداهای مورد نظر اطلاع داشته باشند، اصلاح‌طلبان حمایت خود را از آنها اعلام کرده‌اند.
اصلاح‎طلبان مجلس دهم از جنس اصلاح‌طلبان مجلس ششم نباشند
طاهری با اشاره به اینکه مجلس آینده یک دست اصولگرا و یک دست اصلاح‌طلب باشد، بی‌فایده است، افزود: اگر ترکیبی از اصولگرا و اصلاح‌طلبانی که وفادار به نظام هستند در مجلس حضور داشته باشند بسیار خوب است اما اگر مشابه مجلس ششم از نوع اصلاح طلبانی باشند که به جای کار برای مردم به فکر جنجال و خوراک تبلیغی برای بیگانه و دشمنان نظام باشند، اینطور اصلاح‌طلبی در مجلس نداشته باشیم بهتر است.
وی گفت: در شرایط فعلی که کشور دچار مشکلات اقتصادی، تورم، گرانی است و مردم معیشت مردم دچار مشکل شده است، مجلسی باید روی کار آید که برای برطرف شدن این مشکلات پیگیر بوده و جرات و جسارت تذکر داشته باشد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: وعده‌هایی که دولت برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی به مردم داده است، هنوز عملی نشده و یاس و نا امیدی مردم را به دنبال داشته است.
این مسئول اضافه کرد: دولت همیشه برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی آینده را وعده می‌دهد، آینده‌ای که هنوز هیچ یک از وعده‌های آن محقق نشده است، مردم وعده و شعار و انتظار آینده را نمی‌خواهند باید برای حل مشکلات مردم برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت داشت.
برطرف کردن مشکلات اقتصادی اولویت مجلس دهم باشد
وی ادامه داد: در این شرایط مجلسی نیاز داریم که اقتصاد دانان توانمندی داشته باشد که بتوانند مشکلات را حل کنند، یکی از اشکالاتی که اصلاح‎طلبان دارند به جای اینکه حل مشکلات اقتصادی اولویتشان باشد، مسائل سیاسی را اولویت قرار داده‌اند که این درست نیست، مشکلات سیاسی و اقتصادی هر دو در کنار هم باید برطرف شود.
مجلس نهم در نظارت ضعیف بود
طاهری بیان کرد: مجلس گذشته نقاط قوت و ضعف بسیار داشت اگر چه برخی نمایندگان به ویژه در استان سیستان و بلوچستان با تمام مشکلاتی که بود، وضعیت این منطقه را تذکر داده و خواستار برطرف شدن مشکلات مردم بودند.
دبیر حزب موتلفه اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: برجام یکی از موضوعاتی بود که سبب شد برخی از نمایندگان به موقع موضع‌گیری نکنند و در مورد مشکلات منطقه تذکر لازم را ندهند.
این مسئول یادآور شد: مجلس نهم در نظارت ضعیف بوده و برخی مشکلات مردم را کمتر مطرح کردند و دلیل آن این بود که دولت گرفتار برجام بود و نمایندگان مجلس هم ذهن دولتی‌ها را از بحث برجام دور نکردند و کمتر تذکر دادند با این توجیه قابل قبول اما نباید همه چیز را گره می‎زدیم به برجام.
وی تاکید کرد: برجام تمام شده اما مشکلات اقتصادی مردم هنوز به قوت خود باقی است، از رسانه‎ها و افرادی که تریبون دارند انتظار است، مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و زبان گویای مردم باشند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 427393
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *