۰
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته؛

اهل سنت به امام حسین(ع) ارادت ویژه‌ای دارند/ سنت الهی صله رحم وظیفه اخلاقی و شرعي هر مسلمان است

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: اهل سنت به امام حسین(ع) ارادت ویژه‌ای دارند و اين امام بزرگوار از خاندان نبي مكرم اسلام(ص) است.
اهل سنت به امام حسین(ع) ارادت ویژه‌ای دارند/ سنت الهی صله رحم وظیفه اخلاقی و شرعي هر مسلمان است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهرستان خاش با دعوت خود و نمازگزاران به رعايت تقواي الهي، اظهار كرد: فردي كه تقوا دارد بايد به همه حرام ها و منكرات نه بگويد و به واجبات آري بگويد و دوري از گناه و رعايت تقوا حلال مشكلات ملت است و امید است در زندگانی امروز مسلمانان با انجام اعمال نیک و حسنه خود و پیشه کردن تقوای الهی برای آخرت خود توشه ای ذخیره کنند.
 
وي بيان كرد: مومنان لازم است هميشه تقواي الهي را سرلوحه زندگي خود قرار دهند و در برابر مشكلات و مصيبت ها بايد قوي و مستحكم باشند و بر خداوند باري تعالي توكل كنند.
 
مولوي شهنوازي با بيان اينكه منویات ولایت‌فقیه در همه کارهای کشوری باید در رأس امورات قرار گیرد، تصريح كرد: همه دستوراتی که از سوی ایشان ایراد می‌شود برای همگان حجت باشد و در راستای عملی کردن منویات ایشان گام بردارند و ولایت‌فقیه برای همگان نعمتی است که مشکلات را برطرف می‌کند و باید شکر این مهم را به جای آوریم.
 
وي با بيان اينكه نماز جمعه از اهميت بسزايي برخوردار است، ادامه داد: مردم باید فرهنگ حضور روزافزون مردم در نماز جمعه را ترويج و گسترش دهند چرا كه اینجا محلی برای نزول رحمت الهی است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: نماز جمعه باید بیش از پیش ترویج شود و مردم به آن توجه کنند تا هر هفته پرشورتر از از هفته پیش برپا شود و هر قدری این جمع وسیع‌تر باشد نعمات الهی را بر ما نازل می‌کند.
 
وي با بيان اينكه مذاکره با آمریکا و برجام عملی بیهوده بود، خاطرنشان كرد: با وجود اینکه ما به تعهدات خود عمل کردیم اما استكبار جهاني بدعهدی خود را ثابت کرد.
 
مولوي شهنوازي ادامه داد: تحریم های اخیر استكبارجهاني بر علیه سپاه و ناوگان موشکی با بازخورد بسيار شديد و تند ملت ايران اسلامي روبرو شد.
 
وي با بيان اينكه صله رحم در قرآن و احاديث بسيار تاكيد شده است، خاطرنشان  كرد: رحم از لحاظ علمی به معنی «انعطاف درونی» است و لذا بايد مسلمانان نسبت به یکدیگر و نیازمندان رحم و عطوفت داشته باشند.
 
مولوي شهنوازي گفت: امام حسین(ع) متعلق به شیعه و سنی و همه انسان‌های آزاده جهان است و جامعه اهل سنت به امام حسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ارادت ویژه‌ای دارند.
 
وی با بيان اينكه امام حسین(ع) تمام قد و با مقاومتی بی‌نظیر مقابل دشمنان ایستادگی کرد، افزود: امام حسين(ع) با نثار خون خود و 72 تن از یارانش، دین اسلام را برای همیشه از گزند دشمنان بیمه کرد.
 
مولوي شهنوازي اذعان كرد: مسلمانان هرگز نباید در مقابل ظلم و ستم تسلیم شوند و باید همیشه نسبت به وظیفه ی خود در برابر دینشان مسئولیت‌پذیر باشند  و در این جهت امام حسین (ع) الگوی بزرگی برای همه است.
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با تسليت درگذشت پدر سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، اظهار كرد: خوشا به حال چنین پدری و چنین فرزندی سردار نمونه دفاع مقدس و نیروهای مسلح که ان شاالله سرزنده و بالنده از وجود مبارکشان بهرمند شویم.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 442372
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *