۰
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته؛

نبي مكرم اسلام(ص) بزرگترین پیام آور وحدت و اخوت در جامعه بشری است

امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش گفت: نبي مكرم اسلام(ص) بزرگترین پیام آور وحدت و اخوت در جامعه بشری و سرچشمه همه خوبي ها و نيكي هاست.
نبي مكرم اسلام(ص) بزرگترین پیام آور وحدت و اخوت در جامعه بشری است
به گزارش خبرنگار سرويس مذهبي تفتان ما، مولوی عبدالستار حسین زهی در خطبه های نماز جمعه اين هفته شهرستان خاش، اظهار كرد: چون در آستانه ماه ربیع الاول و میلاد پیامبر(ص) هستیم ابتداء باید متذکر شویم که میلاد پیامبر به معنای روزی که پیامبر در آن متولد شده و رحلت یعنی روزی که پیامبر در آن از این دنیا رفته اند.
 
وي بيان كرد: پیامبر خدا (ص) مبعوث شد  تا در زمینه های مختلف آن زمان به ویژه در حق بندگان خدا ایجاد اصلاحات كند.
 
مولوی حسین زهی گفت: پیامبر (ص) مبعوث شد که به آنها معنی دوستی و محبت را آموزش دهد و اینکه بندگان خدا به جای پرستش غیر خدا، خدا را پرستش کنند و  از معبودان باطل رهایی پيدا كنند.
 
وي با بيان اينكه پیامبر(ص) آمد تا افراطی های که یهود انجام می دادند را از بین ببرد، افزود: پیامبر (ص) مبعوث شد تا ظلم هایی که در حق زنان انجام می گرفت نابود کند و از بین ببرد.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد حنفاء خاش ادامه داد: پیامبر(ص) رحمت آمد تا ظلم، برادر کشی، قتل ها، آتش زدنها را بردارد.
 
وي خاطرنشان كرد: پیامبر(ص) آمد تا افراطی های که نصاری انجام می دادند را از بین ببرد و عدل و میانه روی را در میان انسان ها ایجاد کند.
 
مولوی حسین زهی گفت: پیامبر(ص) اسلام از زمان هجرت خودش پرچم اخوت و برادری را برافراشت، همانند اوس و خزرج که سال های زیادی با هم دشمن بودند با آمدن پیامبر برادران دینی شدند و اخوت انصار و مهاجرین که مثالش دیگر یافت نشد.
 
وي با بيان اينكه پیامبر(ص) مرد اتحاد و برادری بود دین اسلام دین خشونت نیست، دین برادری و اتحاد است، اذعان كرد: ایمان تنها راه نجات از آتش جهنم تنها راه راست.
 
مولوي حسين زهي اظهار كرد: انسان زمانی که ایمان نداشته باشد به فکر آخرت نخواهد بود و کسی که به فکر آخرت نباشد در این دنیا حیران و سرگردان خواهد بود.
 
انتهاي پيام/
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 442547
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *