۰
امام جمعه شهرستان خاش در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته؛

رژيم آل سعود پشت صحنه جنایت ارتش نیجریه علیه مسلمانان است/ آمریکا به خاک ذلت و خاري کشیده خواهد شد

امام جمعه شهرستان خاش گفت: رژيم آل سعود پشت صحنه جنایت ارتش نیجریه علیه مسلمانان است و اين رژيم در حوادث منا و يمن نقش مستقيمي داشته است.
رژيم آل سعود پشت صحنه جنایت ارتش نیجریه علیه مسلمانان است/ آمریکا به خاک ذلت و خاري کشیده خواهد شد
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدحسين ميري در خطبه هاي نمازجمعه شهرستان خاش، با بيان اينكه نظام سلطه و جبهه استكبار جهاني و گروهك هاي تكفيري دچار استيصال شده اند، اظهار كرد: اين بيچارگي و درماندگي استكبار به دليل انديشه ها و تفكرات بسيار ارزشمند و نجات بخش امام راحل و مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي بوده است.
 وي افزود: اتحاد و همبستگي پيرامون ولايت فقيه از مهمترين عوامل درماندگي و بيچارگي استكبار است و دشمن در آستانه برگزاري انتخابات وحدت و اتحاد مردم را نشانه گرفته تا از اين آب گل آلود براي خود نتيجه اي بگيرد و امنيت و آرامش را خدشه دارد كند و بر همه ي افراد جامعه واجب شرعي است منافع ملی، موضوع امنیت و آرامش جامعه را به ‏صورت امری تکلیفی برای خود در نظر داشته باشند.
حجت الاسلام ميري با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه، تصريح كرد: متاسفانه هنوز پس از 37 سال از انقلاب به وحدت رضايت بخش از دو بخش حوزه و دانشگاه نرسيده ايم.
وي اذعان كرد: وحدت دو حوزه بايد در راستاي تقويت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تعامل علمي ايجاد كند و اميدواريم روزي وحدت حوزه و دانشگاه به معناي واقعي كلمه محقق شود.
حجت الاسلام ميري گفت: روز ملي مبارزه با خشونت و افراطي گري را در پيش رو داريم و اين خشونت امروز در سراسر دنيا امت اسلامي را به جان يكديگر انداخته و همه اين جنايات از طرف آمريكا و همدستانشان هدايت مي شود.
وي با اشاره به شهادت امام حسن عسگري(ع)، بيان كرد: امام حسن عسگري(ع) پيشواي يازدهم هستند و در ماه ربیع‌الثانی سال 231 یا 232 هجری قمری چشم به جهان گشود و 28 سال زندگی کرد و سال‌های زندگی و امامتش را به‌ اجبار در شهر سامرا و زیر نظر حکومت عباسی گذراند.
وي با اشاره به حديثي از امام حسن عسگري(ع)، خاطرنشان كرد: امام يازدهم فرمودند: پارساترین مردم کسى است که نزد شبهه توقف کند، عابدترین مردم کسى است که  واجبات را به پا دارد، زاهدترین مردم کسى است که حرام را ترک کند، پرتلاش‌ترین افراد کسی هست که گناه را ترک کند.
امام جمعه شهرستان خاش حادثه تلخ حمله ارتش نيجريه به شيعيان اين كشور را محكوم كرد و گفت: دولت نيجريه به جاي قلع و قمع كردن فرقه ظاله و تروريستي بوكوحرام، مسلمان كشي در اين كشور راه انداخته و سازمان بين الملل در مقابل اين جنايت ننگين و تاسف بار مثل هميشه سكوت كرده و امروز وظيفه آحاد امت اسلامي است كه قيام كنند و اعتراض خود را از این جنایت اعلام دارند.
وي با بيان اينكه حادثه نيجريه مشكوك است، افزود: آنچه كه از شواهد پيداست اين است كه چرا  این قتل عام توسط ارتش نیجریه که خود باید مدافع مردم در مقابل دشمنان باشد، اتفاق افتاد و این نشان می‌دهد ارتش نیجریه از خارج مرزهای این کشور هدایت می‌شود.
حجت الاسلام ميري با تاكيد بر تقويت هرچه بيشتر اتحاد و همبستگي مسلمانان، گفت: افرادي كه جنايات بزرگي مانند نيجريه را دست مي زنند با اين اقدام خود مي خواهند جريان بيداري اسلامي را سركوب كنند و آنها از گسترش اسلام در دنيا مي ترسند و موج اسلام هراسي به راه انداخته اند.
وي با اشاره به انتخابات اسفندماه، تصريح كرد: كانديدها بايد در مرحله اول رضایت خدا را در نظر داشته باشند و هرگز فراموش نكنند که خداوند حاضر و ناظر بر اعمال ما است، كانديدها توانایی‌های خود و ابزار جامعه را بسنجد و آنگاه وعده‌های انتخاباتی به مردم بدهند.
وی خطاب به مردم و شهروندان، اظهار كرد: مردم بايد با چشمي باز و با بصيرت و آگاهي صلاحیت و توانایی‌های كانديدها را در نظر بگیرند و آنگاه تبلیغات انتخاباتی را بر اساس واقعیت‌ها انجام دهند و افراط و تفریط نکنند و در نهایت کسی را بی‌مورد بزرگ یا تخریب نکنند.
انتهاي پيام/
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 422516
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *