۰
در مصاحبه با تفتان ما مطرح شد؛

«شیرین ترین» و «تلخ ترین» حوادث سال ۹۴ از نگاه مسئولین شهرستان خاش

مسئولین شهرستان خاش نظرات خود را در خصوص تلخ ترین و شیرین ترین اتفاقات شهرستان در مصاحبه با تفتان ما تشریح کردند.
«شیرین ترین» و «تلخ ترین» حوادث سال ۹۴ از نگاه مسئولین شهرستان خاش
به گزارشتفتان ما ، در هر سال اتفاقات بسیاری برای انسان پیش می‌آید که باگذشت چندین سال باز هم به عنوان خاطره ای تلخ و یا خاطره ای شیرین در ذهن شخص به یادگار می‌ماند و باعث خوشحالی و یا ناراحتی افراد شود.
 
خبرنگار تفتان ما    اينبار به سراغ مسئولین شهر رفته تا در رابطه با تلخ ترين و شيرين ترين اتفاق سال گپ بزنیم و آنها منتظر شنیدن سوالات دیگر در حوزه کاری بودند و وقتی از آنها در خصوص تلخ ترين و شيرين ترين اتفاق سال 94 در حوزه شهرستان یا کشور یا بهترین فیلم و بدترین کتاب و اولین عیدی و غيره سوال کردیم متعجب می شدند و می خندیدند.
 
خبرنگار ما این سوال ها را طرح کرده است که به نظر شما بهترین و بدترین رویداد خبری شهر و مهمترین ایده و برنامه آنها برای سال آینده چیست؟ و آنان چنین پاسخ دادند:
 
* فوت دو نفر از كارمندان دولت در استان از بدترين خبرهاي سال بود
مجتبي شجاعي بخشدار مركزي خاش نيز به خبرنگار ما گفت: فوت خانم جعفري معاون ارشاد استان و آقاي محمدي كارشناس بنياد مسكن خاش و فرزندش از تلخ ترين اتفاقات سال 94 بود.
 
وي افزود: دستور احداث زيرساختهاي بازارچه مرزي روتك توسط استاندار جهت بازگشايي اين بازارچه از شيرين ترين اتفاقات سال 94 بود.
 
شجاعي اجراي سياستهاي ابلاغي دولت و تلفيق آن با خلاقيت، توسعه روستايي، ادامه روند فعاليتهاي سال 94 از برنامه هاي سال 95 در حوزه بخش مركزي خاش دانست.
 
* فوت يكي از اهالي ايرندگان براثر صاعقه از تلخ ترين وقايع سال 94 بود
جمشيد هاشمزهي بخشدار ايرندگان شهرستان خاش در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: برخورد صاعقه رد و برق به يكي از اهالي منطقه گواتامك ايرندگان كه منجر به فوت وي شد از تلخ ترين اتفاقات سال 94 بود.
 
وي حضور استاندار در بخش ايرندگان را از شيرين ترين خاطره ها و وقايع سال 94 دانست.
 
هاشمزهي گفت: تلاش و تهيه برنامه اي مدون و ترسيم مسير توسعه ايرندگان با رويكردي فرهنگي، اقتصادي و عمراني از ايده ها و برنامه هاي سال آينده بخش ايرندگان است.
 
* حمايت بخشداري مركزي از تيم هاي ورزشي از شيرين ترين اتفاقات سال 94 بود
عبدالغفور قلندرزهي رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نيز گفت: تلخ ترین خاطره ها را نمیبایست عنوان کرد چرا که خواسته و اخواسته این خاطرات رقم خواهد خورد بايد حمل وجوانمردی و دبیر برای موضوعات تلخ چاره ای اندیشید.
 
وي افزود: از تلخ ترين خاطره هاي سال 94، کمبود اعتبارات ورزشی، نبود اسپانسر جهت حمایت تیم های ورزشی و باخت تیم های ورزشی بود.
 
قلندرزهي گفت: از مهمترين خاطرات شیرین و بیاماندنی درسال 94قهرمانی تیم جوانان ووشو شهرستان خاش درمسابقات لیگ برتر کشور، قهرمانی دونفر از ورزشکاران ووشو بنامهای عبدالحمید زرک زهی ومحمد حسین زهی درمسابقات تورنمنت روسیه و انتخاب دونفر از نوجوانان کشتی گیر فرنگی کار به اردوی تیم ملی وحضور شش نفر ازکشتی گیران درمسابقات اوپن تهران بود.
 
وي خاطرنشان كرد: يكي ديگر از خاطره ها شيرين سال 94 حمایت و پشتیبانی بخشدارمرکزی ازتیم های وررشی بود.
 
قلندرزهي با اشاره به برنامه ها و ايده هاي سال 95، اظهار كرد: تلاش در جهت رشد و توسعه ورزش شهرستان در رشته هاي مختلف ورزشي و اهميت به رده هاي پايه حايز اهميت و نيز آموزش مسائل ورزشي و راه اندازي سالن هاي ورزشي اسكل آباد و سنگان در سال آينده و نيز افتتاح زمين چمن مصنوعي شهداي گمنام و پيست تارتان و تامين اعتبار اين مراكز و پيگيري سالن هاي ورزشي هردراز و اسلام آباد گرنچين جهت تامين اعتبار و پيگيري سالن ورزشي براي منطقه اسلام آباد حوزه خاش و روستاهاي پرجمعيت و احداث سالن ورزشي در روستاي كارواندر، نازيل، كلكلي و چاه احمد از برنامه ها و ايده هاي سال 95 اداره ورزش و جوانان خاش است.
 
* شيرين ترين خاطره نهضت جذب بازماندگان از تحصيل در بخش نوك آباد بود
عبدالواسع پاكزاد رييس اداره آموزش و پرورش نوك آباد خاش به خبرنگار ما گفت: شيرين ترين خاطره نهضت جذب بازماندگان از تحصيل بود.
 
وي تلخ ترين خاطره را ابتلاي دو همكار فرهنگي آموزش و پرورش بيان كرد و گفت: اين دو معلم به معناي واقعي كلمه دو معلم راستين بودند كه به بيماري صعب العلاج سرطان مبتلا شدند كه ان شاالله بهبود يابند.
 
پاكزاد مهمترين ايده براي سال آينده را حذب و پوشش تحصيلي حداكثري ممكن را اعلام كرد.
 
* برق رساني به مردم از شيرين ترين خاطره هاي سال 94 بود
قدرت شهيكي رييس اداره برق شهرستان خاش نيز به خبرنگار ما گفت: خداروشكر در حوزه اداره برق خبر تلخي در سال 94 نداشته ام.
 
وي افزود: خدمت به مردم و نظام و برق رساني به مردم از شيرين ترين خاطره هاي سال 94 بود.
 
* پيشرفت تحصيلي و درسي دانش آموزان يكي از مدارس خاش شيرين ترين خاطره بود
محمدي معاون آموزش و پرورش شهرستان خاش نيز گفت: تلخ ترين اتفاق سال 94 بازديد از يك كلاس درس شش پايه با 19 دانش آموز با يك معاون آموزگار جوان كه پيشرفت درسي دانش اموزان خيلي ضعيف بود.
 
وي افزود: ايجاد انگيزه در وجود همان معاون آموزگار، ارائه روشهاي جديد و دعوت از معاون آموزگار در جلسات گروه هاي آموزشي و مهلت يك ماهه براي جبران افت درسي كه دقيقاً پس از يك ماه از همان كلاس درس بازديد داشتيمن پيشرفت قابل ملاحظه اي داشتند.
 
وي داشتن يك برنامه سالانه به صورت كاملاً عملي و استفاده از روش هاي ايجاد انگيزه در وجود همكاران را از مهمترين ايده ها و برنامه هاي سال 95 برشمرد.
 
* اضافه شدن سه دستگاه آمبولانس به ناوگان خودرويي اورژانس خاش شيرين ترين خاطره ها
عليرضا سرگزي رييس فوريت هاي پزشكي شهرستان خاش نيز تلخ ترين اتفاق سال 94 را برخورد يك دستگاه خودروي پژو با يكدستگاه خودروي پرايد در محور خاش به زاهدان(روستاي چانعلي) دانست و اظهار كرد: اكثر حادثه ديدگان زن و كودك بودند كه متاسفانه 10 نفر در اين حادثه جان خود را از دست دادند.
 
وي گفت: اضافه شدن سه دستگاه آمبولانس به ناوگان خودرويي اورژانس خاش از شيرين ترين خاطره ها و اتفاقات سال 94 بود.
 
سرگزي خاطرنشان كرد: راه اندازي پايگاه هاي اورژانس جديد در محورهاي مختلف فرعي شهرستان از مهمترين برنامه هاي سال آينده است.
 
* انجام كارهاي فرهنگي بيشتر از ايده ها وبرنامه هاي سال آتي است
ايوب كرد شهردار سابق شهرستان خاش و شهردار فعلي يكي از مناطق زاهدان نيز به خبرنگار ما گفت: بيكاري و مراجعه بسيار زياد جوانان تحصيل كرده به شهرداري زاهدان كه از بين انها يك ليسانس حقوق بود كه خيلي اصرار داشت براي كار و توقع زيادي هم نداشت و مي گفت فقط حارو دستم بدهيد كه جلي زن و بچه خيلي بيشتر از اين شرمنده نشوم و من كه نميتوانستم برايش كاري انجام دهم و واقعا اين برايم سخت و تلخ ترين خاطره سال 94 بود.
 
وي افزود: كارهاي فرهنگي در سال آينده انجام خواهم داد كه حداقل شهروندان احساس نكنند كه در شهر غريب هستند و براي شهر مشكل آفرين شوند و بجاي مشاركت موارد غيرمتعارف انجام دهند و فقط دلي و زباني مشكل توسعه استان را حل خواهد كرد كه بايد  روي اين موضوع كار كنيم.
 
* غرق شدن پدر و پسري در يكي از بندهاي خاكي خاش از تلخ ترين خاطره ها بود
جلال هاشمزهي رييس مركز امور جوانان هلال احمر شهرستان خاش نيز به خبرنگار ما گفت: شيرين ترين اتفاق ككسب عنوان برتر طرح ملي ايمني و سلامت مسافرين نوروزي مركز امور جوانان خاش در استان بود.
 
وي گفت: غرق شدن پدر و پسري در يكي از بندهاي خاكي شهرستان بود كه با تلاش بسيار زياد نيروهاي امداد متاسفانه نجات پيدا نكرد و جان باخت كه از تلخ ترين خاطره هاي سال 94 بود.
 
هاشمزهي بيان كرد: ارتقاء سطح علمي امدادگران، نجاتگران و جوانان هلال احمر خاش و رسيدن به استانداردهاي تعريف شده از برنامه ها و ايده هاي سال آتي است.
 
* فوت يكي از شاگردان در سال جاري از سخت ترين و ناگوارترين خبرها و وقايع بود
عبدالوهاب شهنوازي يكي از معلمان و فرهنگيان شهرستان خاش نيز گفت: فوت يكي از شاگردانم در سال جاري از سخت ترين و ناگوارترين خبرها و وقايع بود.
 
وي موفقيت و پيشرفت چشمگير دانش آموزان بي بضاعت و روستايي دبيرستان امام خميني(ره) خاش در كنكور 94 و جذب در دانشگاه هاي روزانه از شيرين ترين خاطره هاي سال 94 بود.
 
شهنوازي خاطرنشان كرد: برنامه ريزي صحيح و دقيق براي پيشبرد اهداف آموزشي در حوزه كاري خود از ايده هاي سال آينده است كه در اين زمينه نهايت تلاش و كوشش خود را انجام خواهد داد.
 
* تلخ ترين اتفاق كشته هاي جاده اي به دليل كمبود بزرگراه در استان و كمبود اعتبار بود
بهروز معيني مقدم رييس سابق اداره راه و شهرسازي خاش و رييس فعلي اداره راه و شهرسازي زاهدا نيز به خبرنگار ما گفت: آسفالت بيش از يكصد كيلومتر راه حوزه شهرستان زاهدان در سال 94 از شيرين ترين اتفاقات بود.
 
وي گفت: تلخ ترين اتفاق كشته هاي جاده اي به دليل كمبود بزرگراه در استان و كمبود اعتبار بود.
 
معيني مقدم اذعان كرد: بهبود وضعيت راه هاي موجود و پيگيري جهت سرعت بخشيدن بزرگراه هاي در حال ساخت از برنامه هاي سال آينده اين اداره است.
 
* ترکیدگی لوله های آب شهری و نیز تخریب آسفالت توسط شهروندان بدترین خبر سال بود
عبدالوحید هاشمزهی معاون شهردار خاش در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بهترین خبر سال قهرمانی تیم وشووی شهرستان خاش در لیگ کشور بود.
 
وی بدترین خبر سال را ترکیدگی لوله های آب شهری و نیز تخریب آسفالت دانست و افزود: متاسفانه برخی از شهروندان لوله های آب شهری خود را در کوچه ها و خیابان ها رهاسازی کرده که این موجب تخریب آسفالت شده و هزینه های زیادی را برای شهرداری دارد.
 
* آبرسانی به منازل مسکن مهر بهترین کار امسال بود
ابوالفضل شاکری رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما  گفت: بهترین کاری که امسال در اداره آب و فاضلاب شهرستان خاش انجام شد مربوط به آبرسانی به منازل مسکن مهر بود.
 
وی خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از منابع موجود آب و تلاش جهت رضایت مردم با کمترین قطعی آب و ارایه خدمات بهتر از برنامه های آینده است.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 429701
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *