۰
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال خاش:

سناریوی حذف کشور های عربی به بهانه تروریسم، دامن سایر سران عرب را نیز خواهد گرفت/ طرح قطع ارتباط با قطر از زمان سفر ترامپ به عربستان کلید خورد

امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش گفت: سناریوی حذف کشور های عربی به بهانه تروریسم، دامن سایر سران عرب را نیز خواهد گرفت و قطع ارتباط با قطر نشان داد كه حکام عرب نسبت به همدیگر بی اعتماد شده اند و اين قطع روابط بدون شك به ضرر کشورهای عربی است.
سناریوی حذف کشور های عربی به بهانه تروریسم، دامن سایر سران عرب را نیز خواهد گرفت/ طرح قطع ارتباط با قطر از زمان سفر ترامپ به عربستان کلید خورد
مولوي يونس هاشمزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اشاره به قطع ارتباط ۶ کشور عربی با قطر، اظهار کرد:  قطع روابط عربستان، امارات، بحرین و مالدیو و مصر با قطر تحت تأثیر سفر ترامپ به عربستان بود.
 
وي با بيان اينكه اختلافات بین عربستان و قطر اختلافات آشتی ناپذیری در منطقه است که ریشه در مسائل اقتصاد، تاريخي و فرهنگي دارد، تصريح كرد: از وقتي كه نفت در قطر كشف شد اين كشور رقيب اصلي عربستان در صنعت نفت شد و امروز نيز قطر ميزبان رهبران حماس است و از طرفي اخوان المسلمين در مصر نيز حمايت مي كند.
 
مولوي هاشمزهي بيان كرد: قطع روابط آل سعود با قطر در واقع مظاهر و ظواهر جديدي از جريانات پشت پرده اي است كه در منطقه در حال اتفاق افتادن است و دليل اصلی این اختلافات بحث رقابت در  جهت نفوذ استراتژیک در منطقه است.
 
وي با بيان اينكه آمريكا براي قطر نقشه هاي جديدي در ذهن دارد، اذعان كرد: قطر که حاضر نشد تحت لوای و دستورات عربستان كه تابع ترفندها و نقشه هاي شوم آمريكاي ها باشد نخستين كشوري بود كه قرباني سياست هاي غلط آمريكايي ها شد.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد بلال شهرستان خاش با بيان اينكه اين سناريوي حذف كشورهاي عربي به بهانه حمايت از تروريسم بدون شك دامن ساير سران عرب را نيز خواهد گرفت، اظهار كرد:  كشور ايران اسلامي به قطر اعلام كرده كه اسمان اين كشور بر روي قطر باز است و خواستار حل اختلافات از طريق گفت و گو است.
 
انتهاي پيام/
پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 439471
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *